23 February 2014

kerja.

assalamualaikum. thanks to Allah. Alhamdulillah :)

hello everybody.
hehe dah lama rasanya tak blogwalking. hehh padahal baru seminggu kot -.-
yelah. sekarang ni aku dah kerja. kadang kadang balik pukul 9.45 pm. tu pasal takdan nak blogging semua tu kan. so today i wanna blog bout my job as a nurse. err not a nurse actually. but more like assistant doctor. hmmm.


yeah. kerja aku kadang kadang berdiri sebelah doc. check patient punya temperature. panggil nama patient. register patient. bagi medicine kat patient. kadang kadang kena mop sapu klinik tu. hm macam biasa lah kan. ala kerja ala ala pembantu takpun nak sedap dengar panggil nurse jelah kan hehe :)

hm mula mula start kerja ni rasa macam "pehhh. bodohnya aku. satu hape pun tak tahu. ni nama medicine ni lg lah aku tak tahu. nak dressing orang semua ni. camna ni?!!!"
then bila dah lama lama sikit ni. alhamdulillah lah. so far semua better okay la. senior senior kat situ banyak ajar macam mana nak buat semua tu. nak register pesakit kat clinisys punya sistem. ubat yg ni nak bg kat orang yg sakit apa. nak dressinh kena buat macam mana. nak buat medical check up semua tu. nak buat urine pregnancy test, drug test, urine test untuk kencing manis darah tinggi semua tu lah. doctor pulak? hm okay lah kot. kot eh. hehehehe.

btw kalau korang yg duk area klang ni sakit boleh lah singgah kat poliklinik kat pandamaran ni k. hehehe.



k. aku tak tahu nak blog apa lagi.
so thats all.

tata darl <3 
wassalam.

No comments:

copyright by izzatihadra. peace ^^