18 November 2011

cinta???



"jika seseorang itu mencintai seseorang dan kemudian dia merahsiakan cintanya dari orang yang dia cinta itu sehingga kematian menjemputnya.maka dia adalah seorang yg jihad" 
 em.assalamualaikum kawan2 sekalian.ha.harini aku nak cerita pasal cinta.first sekali aku nak minta maaf kalau post ni ada yg menyakitkan hati sesiapa.tapi kita sebagai seorang insan atau islam kene saling mengingati antara satu sama lain kan?okeyh.post ni pun aku tujukan kat diri aku jugak.yelah.manusia kan mudah lupa.haha.
haritu,ada sorang lelaki F cakap kat kawan aku tentang darjat seorang perempuan.serius bila aku bace mesej tu aku malu.tapi aku tak salahkan F tu,sebab ape yang dia cakap tu memang betul and niat dia baik nak nasihatkan kita.ayat dia lebih kurang camni lah "perempuan ni darjatnye tinggi.dulu memang lah darjat perempuan tu rendah masa zaman jahiliah.tp selepas kedatangan rasulullah, rasulullah telah mengangkat darjat perempuan tu menjadi tinggi."
so.kesimpulannya kita yg perempuan ni kena lah pertahankan darjat,martabat dan maruah diri kita.jangan hanya disebabkan cinta darjat kita semua tu hilang.hem,tu jelah aku nak cakap.lgpun aku ni tak pandai lah nak berkata-kata sangat.takut tersalah cakap kang berdosa kan.haha.okey.harap korang faham ape yg aku cuba sampaikan.wassalam~


No comments:

copyright by izzatihadra. peace ^^