01 January 2014

Be Grateful

gratitude-2

ALHAMDULILLAH. we are still alive and still a muslim. thanks to Allah :)

hmm. bersyukur. kadang kadang aku lupa utk bersyukur. aku nak lebih drpd apa aku dapat.

manusia kan? biasa lah tu. memang fitrahnya begitu.

so azam tahun 2014 aku. salah satunya nak bersyukur dgn apa yg aku ada. 

bersyukur dgn result SPM yg akan keluar nanti.

kalau 9A tu memang rezeki. alhamdulillah :) tapi kalau tak. mungkin ada hikmahnya kan. maybe rezeki aku time dekat uni nanti ke kan. so pray for me to be grateful person ^^

semalam aku dapat email dari iumw for scholarship interview. katanya scholarship tu UM yg tawarkan. haha idk to go for the interview or not. but surely mama papa tak bagi. so takyah lah kan. hmmm.

bak kata inda ada rezeki lain tu. so just go on with the flow lah kan. hmmm. hahahaha.

sebenarnya sedih sangat. yelah. hari tu interview utp pun tolak. pastu interview scholarship ni pun ignore gak.

sedap kan jelah hati ni. sabar. sabar. sabar. ingat semua ada hikmah.

and this. i got it from twitter. and it is true :)
so thats all. mula kan hidup baru pada tahun baru ni. hihihihi.

"Walaupun kita pura-pura kuat, tapi ALLAH tahu kemampuan kita. ALLAH tahu bila masa kita lemah. ALLAH tahu bila masa kita rasa rapuh"

doakan aku supaya semakin dekatkan diri dengan-NYA.

aku harap aku tak tinggal solat lagi pasni even mcm mana sibuk pun. and aku nak solat dhuha + solat hajat setiap hari. ameeennnn.

k. wassalam. tata.

No comments:

copyright by izzatihadra. peace ^^